External Job Announcements

 Ökonomin/Ökonom in der Gruppe Unternehmen, Branchen und Regionen
IHS Wien

Das Institut für Höhere Studien (IHS) ist ein unabhängiges, nicht gewinnorientiertes Forschungsinstitut, das die Expertise von ÖkonomInnen, SoziologInnen und PolitikwissenschafterInnen vereint, um grundlegende Fragestellungen in Wirtschaft, Politik und Gesellschaft zu untersuchen.

Die Forschungsgruppe Unternehmen, Branchen und Regionen ist auf empirische Forschung in den Bereichen Standort und Regionen, mit Fokus auf die wirtschaftliche Bedeutung und Einbettung von Regionen, Sektoren, Unternehmen und öffentlichen Einrichtungen in regionale, nationale und globale Wertschöpfungsketten ausgerichtet. Die bearbeiteten Themen sind sehr vielfältig, sie beinhalten unter anderem Tourismus, Kultur, Außenwirtschaft und Infrastruktur. Methodisch stehen mathematisch-ökonomische Methoden wie das Input-Output-Modell, Methoden des Operations Research, verschiedene Benchmarking- und Optimierungsverfahren und ökonometrische Methoden im Zentrum. Wir bearbeiten aktuelle Fragestellungen im Auftrag von öffentlichen sowie privaten Auftraggebern auf regionaler, nationaler oder internationaler Ebene.

Zur Erweiterung unseres Teams suchen wir eine engagierte Ökonomin/einen engagierten Ökonomen mit folgendem Qualifikationsprofil:
- Abgeschlossenes (zum Zeitpunkt der Anstellung) Doktoratsstudium, vorzugsweise der Ökonomie, der Wirtschaftsmathematik, oder aus verwandten Fächern
- Berufserfahrung in der empirischen Wirtschaftsforschung (Universität, außeruniversitäres Forschungsinstitut, öffentliche Verwaltung o.ä.)
- Interesse an der Kommunikation mit Entscheidungsträger/inne/n in Politik, Wirtschaft und Gesellschaft
- Ausgezeichnete Deutschkenntnisse, wissenschaftliches Englisch
- Sicherheit im Umgang mit MS-Office Produkten und Mathematik- und Statistiksoftware wie Matlab, Stata oder R
- Kommunikationsfähigkeit, Kooperationsfähigkeit, Verlässlichkeit, Einsatzbereitschaft und Freude an der Arbeit im Team
- Bereitschaft zur selbstständigen Projektakquise
- Wissenschaftliche Publikationen sind von Vorteil

Unser Angebot:
Wir bieten die Mitarbeit an aktuellen Forschungsprojekten im kleinen Team und die Möglichkeit, eigene Forschungsinteressen und eine weitere Spezialisierung voranzutreiben sowie an der zukünftigen Ausrichtung der Gruppe mitzuwirken. Weiters besteht die Möglichkeit zu wissenschaftlichen Publikationen und zum internationalen Austausch. Wir bieten Ihnen eine herausfordernde und spannende Beschäftigung in einer kollegialen, internationalen Atmosphäre sowie flexible, familienfreundliche Arbeitszeiten. Das Institut hat seinen Sitz in zentraler Lage im 8. Bezirk in Wien und ist öffentlich gut erreichbar.

Das Mindestgehalt für die ausgeschriebene Vollzeit-Position (35 Stunden) beträgt € 2.977 brutto pro Monat (14x), wobei abhängig von der Qualifikation der Kandidatin/des Kandidaten in Übereinstimmung mit dem Gehaltsschema des Instituts ein höheres Gehalt möglich ist. Die Stelle ist zunächst auf 1 Jahr befristet. Der Übergang in ein unbefristetes Arbeitsverhältnis ist jedoch vorgesehen.

Bitte richten Sie Ihre Bewerbung mit Lebenslauf und Motivationsschreiben bitte bis spätestens 5. März 2018 per E-Mail an

Mag. Elisabeth Potzmann
Institut für Höhere Studien
Josefstädter Straße 39, 1080 Wien
E-Mail: potzmann@ihs.ac.at

Für weitere Auskünfte steht Ihnen Herr Dipl.-Ing. Alexander Schnabl per E-Mail (schnabl@ihs.ac.at) oder unter der Telefonnummer +43 1 59991 211 gerne zur Verfügung

Publication Date: 13.02.2018
Expiration Date: 10.03.2018

 30 hours/week Teaching and Research Associate Position
Institute for Economic Policy and Industrial Economics (Department of Economics), WU Vienna

The Institute for Economic Policy and Industrial Economics (Department of Economics, WU Vienna) is currently inviting applications for a 30 hours/week Teaching and Research Associate position (predoc, employee subject to the terms of the Collective Bargaining Agreement for University Staff - Angestellte/r gemäß Kollektivvertrag für die Arbeitnehmer/innen der Universitäten; minimum gross monthly salary, paid 14 times per year: Euro 2,095.95, recognition of previous employment - if relevant to the advertised position - possible). This employee position will be limited to a period of 6 months, starting on March 15, 2018 (commencement date subject to change).

Please note that under the terms of the WU personnel development plan, the position of Teaching and Research Associate is limited to an employment period of not more than six years. Applicants who are already employed at WU as substitute employees can therefore only be employed for the time remaining to complete the six-year period. Persons who have already been employed at WU in a Teaching and Research Associate position can only be re-employed in an Assistant Professor, tenure track position.

Qualified candidates with disabilities are strongly encouraged to apply for this part-time position.

Responsibilities:
- Independent research and work on dissertation project in the area of empirical industrial organization
- Research collaboration with members of the institute
- Research collaboration with colleagues from universities in Eastern Europe
- Teaching courses in economics (in the undergraduate program)

Your Profile:
- MSc or diploma in economics
- strong back-ground in microeconomics, industrial organization and empirical (econometric) methods
- excellent written and spoken English skills (German language skills are not a prerequisite)
- independent and target-oriented way of working

Reference Number: 3571

Application materials can be submitted online until February 28, 2018.

Please apply on our home-page www.wu.ac.at/jobs.

For additional information you might contact Univ.-Prof. Dr. Christoph Weiss, +43 131335 4503, email: cweiss@wu.ac.at

Travel and lodging expenses:
We regret that WU cannot reimburse applicants for travel and lodging expenses incurred as part of the selection and/or hiring process.

Equal opportunities:
WU is an Equal Opportunity Employer and seeks to increase the number of its female faculty and staff members, especially in management positions. Therefore qualified women are strongly encouraged to apply. In case of equal qualification, female candidates will be given preference. WU has established a Committee for Equal Treatment, which is involved in all selection proceedings pursuant to § 42 of the 2002 Universities Act.

Publication Date: 13.02.2018
Expiration Date: 01.03.2018

 Economists - Economics department (Job Number: 11863)
OECD

Description:
The OECD is a global economic forum working with 35 member countries and more than 100 emerging and developing economies to make better policies for better lives. Our mission is to promote policies that will improve the economic and social well-being of people around the world. The Organisation provides a unique forum in which governments work together to share experiences on what drives economic, social and environmental change, seeking solutions to common problems.

The Economics Department (ECO) aims at enhancing economic performance in Member and non-Member countries through sound and innovative policy advice with a view to seeking an inclusive and durable increase in living standards. It deals with a wide array of policy areas combining macro-economic management, with a strong emphasis on structural policy issues to address policy objectives covering material well-being, social concerns and green aspirations. Its policy advice is derived from a variety of sources such as country surveillance, cross-country benchmarking and evidence derived from empirical research. Much of the Department’s policy analysis and advice is provided as input to committee-based peer review and multilateral surveillance processes and contributes to the overall OECD mission. The Economics Department interacts with several other OECD directorates working in specific policy fields.

The Economics Department is launching a recruitment campaign for Economists to identify suitable candidates for ongoing needs in the Department. Several positions will be opened with a focus varying from structural and macroeconomic projects of a cross-country nature to country analysis. The work entails economic and econometric analyses and drafting papers on diverse policy issues arising in fields covered by the Economics Department. The selected candidate will work under the supervision of a Head of Division and/or a Senior Economist. S/he will be expected to interact with a broad array of stakeholders, including other OECD Directorates, governments, non-governmental organisations, other international organisations and academics.

Main Responsibilities:
Analysis, forecasting and drafting
- Carry out cross-country or single-country economic and econometric analyses of issues of current policy relevance. The topics covered will vary through time according to the Department’s Programme of Work, and will include both structural and macro-economic issues, in the short or medium term, related to OECD Member countries and some non-Member economies.
- Contribute to the semi-annual forecasting round of the Department. Participate in the development and maintenance of the analytical apparatus of the Department by identifying areas in which empirical work is necessary. Contribute to the work done elsewhere in the Department in the relevant areas.
- Draft reports and articles on economic developments and policy issues for inclusion in the Department's documentation (Working Papers, Economic Surveys, Economic Outlook, Going for Growth, Policy notes, Economic Studies and Monographs) and for briefing senior officials. Prepare draft press releases on specific subjects, as required.
- Work collaboratively with statisticians and/or trainees, providing them with guidance as needed

Liaison, Dissemination and Representation
- Foster collaboration among the relevant policy communities both within and external to the Economics Department. Seek new synergies with other Directorates of the OECD and represent the Department at inter-Directorate level meetings, when required.
- Maintain contacts with officials in national administrations, other international organisations and country Delegations.
- Keep informed of economic policy developments in Member countries and some non-Member economies, of latest research on econometric techniques and on developments in the academic literature.
- Participate in missions to Member countries and some non-Member economies, as required, including to conferences. Disseminate working papers and OECD work to a wide array of audiences.

Ideal Candidate Profile:
Academic Background
- An advanced university degree in economics or econometrics or related field.

Professional Background:
- At least three years' experience in applied economic research and policy analysis, preferably acquired in an international organisation, government ministry, academia, relevant private sector organisations, NGO, think tanks or similar.
- Strong knowledge of micro and macro-economic theory and policy.
- Excellent econometric skills and familiarity with economic models.
- Proven experience in carrying out technical research.
- A good publication record would be an asset.

Languages:
- Fluency in one of the two OECD official languages (English and French) and knowledge of the other, with a commitment to reach a good working level.
- Knowledge of other languages would be an asset.

Core Competencies:
- For this role, the following competencies would be particularly important: Analytical thinking, Drafting skills, Flexible thinking, Teamwork, Diplomatic sensitivity.

Please refer to the level 3 indicators of the OECD Core Competencies.

Contract Duration:
One to three years fixed term appointments, renewable.

What the OECD offers:
- Depending on level of experience, monthly salary starts at either 5,750 EUR or 7;095 EUR, plus allowances based on eligibility, exempt of French income tax.

Short-listed candidates may be asked to take a written test as part of the recruitment process. The successful candidates will be placed in a pool of candidates and will be considered for employment for a period of up to two years.

Please note, the appointment may be made at a lower grade based on the qualifications and professional experience of the selected applicant.

The OECD is an equal opportunity employer and welcomes the applications of all qualified candidates who are nationals of OECD member countries, irrespective of their racial or ethnic origin, opinions or beliefs, gender, sexual orientation, health or disabilities.

The OECD promotes an optimal use of resources in order to improve its efficiency and effectiveness. Staff members are encouraged to actively contribute to this goal.

Publication Date: 30.01.2018
Expiration Date: 31.03.2018

 Senior Economists - Economics department (Job Number: 11864)
OECD

Description:
The OECD is a global economic forum working with 35 member countries and more than 100 emerging and developing economies to make better policies for better lives. Our mission is to promote policies that will improve the economic and social well-being of people around the world. The Organisation provides a unique forum in which governments work together to share experiences on what drives economic, social and environmental change, seeking solutions to common problems.

The Economics Department aims at enhancing economic performance in Member and non-Member countries through sound and innovative policy advice with a view to seeking an inclusive and durable increase in living standards. It deals with a wide array of policy areas combining macro-economic management, with a strong emphasis on structural policy issues to address policy objectives covering material well-being, social concerns and green aspirations. Its policy advice is derived from a variety of sources such as country surveillance, cross-country benchmarking and evidence derived from empirical research. Much of the Economics Department’s policy analysis and advice is provided as input to committee-based peer review and multilateral surveillance processes and contributes to the overall OECD mission. The Economics Department interacts with several other OECD directorates working in specific policy fields.

The Economics Department of the OECD currently employs approximately 170 staff members who support work across a broad range of economic policy areas to ensure impact of the OECD economic policy work in the international governance architecture. The Department interacts closely with other OECD Directorates, as well as with academic, civil, and business organisations.

The Economics Department is launching a recruitment campaign for Senior Economists to identify candidates for ongoing needs for the Department. Several positons will be opened with a focus varyingfrom structural and macroeconomic projects of a cross-country nature to country analysis. The work entails economic and econometric analyses and drafting papers about diverse policy issues covered by the Economics Department. The selected candidate will work under the supervision of a Head of Division. S/he will be expected to interact with a broad array of stakeholders, including other OECD Directorates, governments, non-governmental organisations, other international organisations and academics.

Main Responsibilities:
Policy analysis, supervision and co-ordination
- Supervise and co-ordinate policy-relevant analysis for the Committees served by the Department as well as, in some cases, other committees. The topics covered will vary through time according to the Programme of Work defined by the Committees, and may cover both structural and macro-economic issues, in the short or medium term, related to OECD member countries, as well as major non-member economies. The work should lead to the formulation of policy recommendations, underpinned by sound economic theory and empirical analysis.
- Contribute to the process of structural surveillance of member countries, and non-member economies' policies by the Committees served by the Economics Department.
- Identify areas in which empirical work is necessary and provide supervision and guidance at the technical level to economists involved in this work.

Drafting and analysis
- Draft analytic documents and papers on current economic policy issues, for consideration by Committees and/or Working Parties, or for publication.
- Draft reports and articles summarising empirical knowledge, recent economic developments or policy issues, either for inclusion in the Department's documentation (Economic Surveys, Working Papers, the Economic Outlook, Going for Growth and Policy papers) or for briefing senior officials.
- Undertake ad-hoc and innovative analyses that contribute to the Organisation's understanding and capacity to comment on structural and macro-economic issues.

Horizontal work
- Participate in the general work of the Department, including scrutinising papers in preparation for Economic Policy Committee (EPC) and its Working Parties, elaboration of medium-term scenarios, disseminating information on significant developments in the subjects or countries concerned, commenting on and making suggestions for model development and other quantitative and statistical work.
- Undertake peer reviews of work produced elsewhere in the Department.
- Actively seek out and participate in cross-directorate horizontal projects

Liaison and outreach
- Foster collaboration among the relevant policy communities both within and external to the Economics Department. Seek synergies with other directorates of the OECD.
- Maintain contacts with senior officials in national Administrations, other international organisations, and country Delegations.
- Represent the OECD at outside meetings, as necessary. Participate in missions to member and non member countries including with the Secretary-General and the Chief Economist
- Respond to enquiries from Delegations, journalists and the general public.
- Contribute to an effective communication strategy of the Department’s outputs by taking an active role in the dissemination of his/her work, including through media interviews and other communication events.

Team and budget management
- Supervise the work of at least one economist, research assistants, secretarial support staff and, on occasion, trainees and external consultants.
- Manage projects involving teams of professional economists and research assistants.
- Participate in recruitment activities.
- Contribute to the management of financial resources under the responsibility of the Division and mobilise additional sources of financing to support the work programme of the Economics Department.

Ideal Candidate Profile:
Academic Background
- An advanced university degree in economics or macroeconomics or related field.

Professional Background
- At least eight years' experience in applied economic analysis, policy advice and structural issues of OECD economies or some emerging economies.
- Experience in economic policy analysis acquired in an international organisation, government ministry, academia, relevant private sector organisations, NGO, think tank or similar.
- Proven experience in managing teams of economists and research assistants.
- Ability to synthesise complex results and present them to a non-specialist audience.

Tools:
- Sound knowledge of macroeconomics, applied microeconomics and quantitative tools (such as econometrics or economic modelling).

Languages:
- Fluency in one of the two OECD official languages (English and French) and knowledge of the other, with a commitment to reach a good working level.
- Knowledge of other languages would be an asset.

Core Competencies:
- For this role, the following competencies would be particularly important: Analytical thinking, Drafting skills, Flexible thinking, Teamwork and Team leadership, Diplomatic sensitivity.

Please refer to the level 4 indicators of the OECD Core Competencies.

Contract Duration:
One to three years fixed term appointments, renewable

What the OECD offers:
- Monthly base salary starting from 8 242 EUR, plus allowances based on eligibility, exempt of French income tax.

Short-listed candidates may be asked to take a written test as part of the recruitment process. The successful candidates will be placed in a pool of candidates and will be considered for employment for a period of up to two years.

Please note, the appointment may be made at a lower grade based on the qualifications and professional experience of the selected applicant.

The OECD is an equal opportunity employer and welcomes the applications of all qualified candidates who are nationals of OECD member countries, irrespective of their racial or ethnic origin, opinions or beliefs, gender, sexual orientation, health or disabilities.

The OECD promotes an optimal use of resources in order to improve its efficiency and effectiveness. Staff members are encouraged to actively contribute to this go

Publication Date: 30.01.2018
Expiration Date: 31.03.2018

 PhD candidate in Health Economics
Medical University of Vienna, Department of Health Economics

Job Title: PhD candidate in Health Economics
Contract type: Fixed-term for 3 years
Closing date: 13 February 2018
Ref. code: DHE02/2018

The Medical University of Vienna (www.meduniwien.ac.at) with more than 5000 employees and 7500 students is one of the largest Academic Medical Schools in the EU area.

As part of the ongoing development, the Department of Health Economics (DHE), Centre for Public Health, Medical University of Vienna is looking for a PhD-candidate in Health Economics to work on a European project on the physical comorbidity costs of mental health disorders which is conducted in collaboration with the London School of Economics and Political Science and the ECNP. The position is fixed-term for three years and can be filled immediately. Salary and terms of employment are according to the collective contract (30h, Euro 2095.95, 14x per year). The working language of the Department is English.

Relevant work includes conducting literature reviews, epidemiological and he alth economic data collections, cost analyses and modelling. The position holder will overlook the day-to-day running of the project, analyse the relevant data, and develop and disseminate the study results including peer-reviewed publications. He/she will be expected to acquire and apply existing methodological approaches in health economics and will be supported in developing own research interests in the field. The position holder will also have the opportunity to register and complete the Doctoral Programme in Public Health at the Medical University of Vienna alongside the project.

Applicants should have a topic relevant masters degree, preferably in health economics or a related discipline (e.g. economics, public health). Equivalent demonstrable training and research experiences may be also considered. They should possess strong data analysis (Excel, SPSS, Stata or equivalent) and quantitative skills (statistics, econometrics). Applicants should have excellent written and spoken English and a working knowledge of German. A record of previous research publications is positively valued. Additional requirements include enthusiasm, interest in multidisciplinary research, skill development and team work, and the ability to manage projects to agreed deadlines.

The closing date for applications is 4pm CET on 13 February 2018.

Please send an English motivation letter and signed CV (including the contact details of two personal references) addressed to Professor Judit Simon via email to dhe@medunwien.ac.at quoting the above job reference number.

http://healtheconomics.meduniwien.ac.at/general-information/jobs/

Publication Date: 30.01.2018
Expiration Date: 28.02.2018

 Senior Researcher (Postdoc or Senior Postdoc) in Health Economics
Medical University of Vienna, Department of Health Economics

SENIOR RESEARCHER (POSTDOC OR SENIOR POSTDOC) IN HEALTH ECONOMICS

Full-time, fixed-term until 31 December 2020
Closing date: 13 February 2018
Ref. code: DHE01/2018

The Medical University of Vienna (www.meduniwien.ac.at) with more than 5000 employees and 7500 students is one of the largest Academic Medical Schools in the EU area.

As part of the ongoing development, the Department of Health Economics (DHE), Centre for Public Health, Medical University of Vienna is wishing to appoint a senior (postdoc) researcher in health economics. The position is full-time, fixed-term until 31 December 2020 in the first instance and can be filled immediately. Salary and terms of employment are according to the MedUni Vienna collective contract (minimum Euro 3711.10 14x per year). The working language at the Department is English.
The DHE has a wide range of funded international and national research projects including the recently started PECUNIA H2020 project. The position holder will undertake literature reviews, design and run health economic projects including economic evaluations, costing studies and outcome and health services research-related projects, and apply econometric and economic evaluation modelling. He/she will ensure their successful completion and the dissemination of study results. He/she will be expected to be familiar and apply existing methods in health economics, further new methodological approaches, develop his/her own research interests, prepare grant applications and publish research projects in high quality, peer-reviewed journals. He/she will advise and supervise junior colleagues and students and contribute to the departments growing teaching activities.

Applicants should have a PhD/DPhil (or about to complete it) in Health Economics or a related discipline. They should have extensive experience in data analysis and possess strong IT and quantitative skills such as statistics, econometrics, evidence synthesis, and decision modelling. Previous research experience in health economics (preferably in economic evaluation) and a track record of peer-reviewed publications are essential. Applicants should have excellent written and spoken English and a working knowledge of German. Additional requirements include enthusiasm, self-motivation, being a team player, ability to work independently, and managing multiple projects and completing work to agreed deadlines.

The closing date for applications is 4pm CET on 13 February 2018.

Please send an English motivation letter and signed CV (including the contact details of three personal references) addressed to Professor Judit Simon via email to dhe@meduniwien.ac.at quoting the above job reference number.

http://healtheconomics.meduniwien.ac.at/general-information/jobs/

Publication Date: 30.01.2018
Expiration Date: 28.02.2018

 Wissenschaftliche Hilfskraft
Institut für Höhere Studien (IHS)

Das Institut für Höhere Studien (IHS) sucht eine engagierte wissenschaftliche Hilfskraft (17,5 Stunden/Woche) für redaktionelle Arbeit für die wissenschaftliche Zeitschrift Empirical Economics.

"Empirical Economics publishes high quality papers using econometric or statistical methods to fill the gap between economic theory and observed data. Papers explore such topics as estimation of established relationships between economic variables, testing of hypotheses derived from economic theory, treatment effect estimation, policy evaluation, simulation, forecasting, as well as econometric methods and measurement."

Das IHS ist ein unabhängiges, nicht gewinnorientiertes Forschungsinstitut in Wien mit Schwerpunkt auf die Disziplinen Ökonomie, Politikwissenschaft und Soziologie. Das IHS erbringt politikrelevante und wissenschaftlich fundierte Expertise und beforscht grundlegende ökonomische und gesellschaftlich relevante Themen.

Die Ausschreibung wendet sich an Studierende, die die Studieneingangsphase erfolgreich absolviert, aber noch nicht auf Master- beziehungsweise Magisterniveau graduiert haben.

Anforderungsprofil:
- Laufendes Studium in den Disziplinen Ökonomie, Finanzwissenschaften o.ä.
- Sehr gute Englischkenntnisse
- Freude an Kommunikation, insbesondere E-Mail
- Interesse an Wissenschaftsmanagement
- Diskretion im Umgang mit vertraulichen Inhalten

Für Studierende der wirtschaftswissenschaftlichen Disziplinen ist die redaktionelle Arbeit in einer wissenschaftlichen Zeitschrift besonders attraktiv. Einerseits beinhaltet sie Kommunikation mit forschungsaktiven und angesehenen Experten die als Autoren und als Gutachter auftreten und sonst nur durch ihre Publikationen sichtbar sind, andererseits werden die Abläufe, die zu einer wissenschaftlichen Publikation führen, transparent.

Das Gehalt für die ausgeschriebene Position beträgt brutto € 856,00 pro Monat (14x).

Bitte richten Sie ein aussagekräftiges Bewerbungsschreiben inkl. CV, und etwaige Nachweise über einschlägige Berufserfahrung an Liane Wolf liane@ihs.ac.at. Die Stelle kann ab sofort besetzt werden. Weitere Informationen entnehmen Sie bitte unserer Website http://www.ihs.ac.at

Publication Date: 19.01.2018
Expiration Date: 31.03.2018

 Post-doctoral Assistant
Technische Universität Wien, Research Unit Applied Statistics (ASTAT)

The Research Unit Applied Statistics (ASTAT) of the Institute of Statistics and Mathematical Methods in Economics, TU Wien, invites applications for a postdoctoral position in the area of high-dimensional Statistics to start in March 2018:

Responsibilities:
The successful candidate is expected to conduct research in high dimensional and applied statistics and to lead a high quality research program and actively contribute to the research at the institute. S/he will be expected to contribute to the teaching mission of the ASTAT department giving support to courses in the Bachelor and Master´s program of Statistics and Mathematical Methods in Economics. The contract is for a period of 3 years, extendable up to six years.

Qualifications:
The successful candidate will hold a PhD and have an excellent research profile in Statistics, or a related field.

Other skills:
Knowledge of German is desirable but not necessary.

Salary Range:
The monthly minimum salary is currently (in the collective agreement §49 (3) Pay grade B1, Level 3) EUR 3.626,60 gross (14x per year). Prior experience may result in higher salary.

Application Information:
The application should include the following documents:
- Statement of interest
- Curriculum Vitae
- PhD Dissertation
- Research Statement
- Copies of academic credentials (with translation if not in English or German)
- Two reference letters (Candidates should request their two referees send their letters directly to the same email address below, including the applicant´s name in the file name)

Application Deadline: January 18, 2018

For further information, please contact Prof. Dr. Efstathia Bura,email: efstathia.bura@tuwien.ac.at

Please send your application documents preferable as a single PDF file via e-mail to the HR department for scientific employees (Personaladministration, Fachbereich wiss. Personal): barbara.triebl-kraus@tuwien.ac.at including a brief cover letter in the main body of the email and subject: Application for ASTAT postdoc.

TU Wien is an equal opportunity employer and places particular emphasis on fostering career opportunities for women/persons with disabilities. Qualified women/persons with disabilities are strongly encouraged to apply. Preference will be given to female candidates/persons with disabilities when equally qualified. For further information regarding TU policies for persons with disabilities please contact Mr. Gerhard Neustätter, gerhard.neustaetter@tuwien.ac.at

Publication Date: 14.12.2017
Expiration Date: 31.03.2018

 Universitätsprofessorin/Universitätsprofessor
Institut für Finanzwissenschaft der Fakultät für Volkswirtschaft und Statistik der Leopold-Franzens-Universität Innsbruck

Ausschreibung der Stelle einer/eines Universitätsprofessorin / Universitätsprofessors für Volkswirtschaft, insbesondere Ökonomik des öffentlichen Sektors

Am Institut für Finanzwissenschaft der Fakultät für Volkswirtschaft und Statistik der Leopold- Franzens-Universität Innsbruck ist die Stelle einer/eines

UNIVERSITÄTSPROFESSORIN/UNIVERSITÄTSPROFESSORS
FÜR VOLKSWIRTSCHAFT, INSBESONDERE ÖKONOMIK DES ÖFFENTLICHEN SEKTORS

gemäß § 98 UG 2002 in Form eines unbefristeten privatrechtlichen Arbeitsverhältnisses mit der Universität zu besetzen.

Die Fakultät positioniert sich mit ihren Forschungszentren und deren Zusammenschluss in der Forschungsplattform "Empirische und experimentelle Wirtschaftsforschung" (https://www.uibk.ac.at/eeecon/) als nationales und internationales Zentrum der theoriegeleiteten empirischen und experimentellen Wirtschaftsforschung. Mit Forschungsleistungen auf einem hohen internationalen Niveau und mit hoher gesellschaftlicher Relevanz stärkt sie die Universität Innsbruck als forschungsbetonte universitäre Einrichtung.

AUFGABEN:
Vertretung des Faches in Forschung und Lehre.

Von den Bewerberinnen und Bewerbern wird erwartet, dass sie auf dem Gebiet der Ökonomik des öffentlichen Sektors erfolgreich forschen und dies durch entsprechende internationale Publikationen nachweisen können. Eine Mitwirkung an der Forschungsplattform "Empirische und experimentelle Wirtschaftsforschung" an der Fakultät für Volkswirtschaft und Statistik und den ihr zugeordneten Forschungszentren (https://www.uibk.ac.at/fakultaeten/volkswirtschaft_und_statistik/forschung/) wird erwartet.

In der Lehre ist Volkswirtschaft, insbesondere die Ökonomik des öffentlichen Sektors auf allen Ausbildungsstufen (Bachelor-, Master und PhD-Studium) zu vertreten.

Die Mitarbeit in der akademischen Selbstverwaltung gilt als selbstverständlich.

ANSTELLUNGSERFORDERNISSE:
a) eine der Verwendung entsprechende abgeschlossene inländische oder gleichwertige ausländische Hochschulbildung;
b) einschlägige Lehrbefugnis (Habilitation) oder gleichzuhaltende Eignung;
c) Publikationen in internationalen referierten Fachzeitschriften;
d) Nachweis der Einbindung in die internationale Forschung;
e) Erfahrung in der Einwerbung von Forschungsförderungsmitteln;
f) ausgeprägte didaktische Fähigkeiten;
g) Teamorientierung und Qualifikation zur Führungskraft.

Bewerbungen müssen bis spätestens 26. Januar 2018 an der Leopold-Franzens-Universität Innsbruck, Fakultäten Servicestelle, Standort Karl- Rahner-Platz 3, A-6020 Innsbruck (fss-karlrahnerplatz@uibk.ac.at) eingelangt sein.

Die Leopold-Franzens-Universität Innsbruck strebt eine Erhöhung des Frauenanteiles an und lädt deshalb qualifizierte Frauen zur Bewerbung ein. Frauen werden bei gleicher Qualifikation vorrangig aufgenommen.

Für diese Position ist eine Einreihung in die Verwendungsgruppe A1 des Kollektivvertrages für Arbeitnehmer/innen der Universitäten und ein Mindestentgelt von brutto € 4.891,10 /Monat (14 mal) vorgesehen. Ein in Abhängigkeit von Qualifikation und Erfahrung höheres Entgelt und die Ausstattung der Professur sind Gegenstand von Berufungsverhandlungen. Darüber hinaus bietet die Universität zahlreiche attraktive Zusatzleistungen (http://www.uibk.ac.at/universitaet/zusatzleistungen/).

Die Bewerbungsunterlagen sollen jedenfalls enthalten: Lebenslauf mit einer Beschreibung des wissenschaftlichen und beruflichen Werdeganges, Liste der wissenschaftlichen Veröffentlichungen, der Vorträge sowie der sonstigen wissenschaftlichen Arbeiten und Projekte, Beschreibung abgeschlossener, laufender und geplanter Forschungstätigkeiten und die fünf wichtigsten Arbeiten. Die Bewerbungsunterlagen sind jedenfalls digital (CD, EMail usw.) beizubringen. Die Papierform ist optional.

Laufende Informationen über den Stand des Verfahrens finden Sie unter: http://www.uibk.ac.at/fakultaeten/volkswirtschaft_und_statistik/dokumente_jobs/professur.html

Univ.-Prof. Dr. Dr. h. c. mult. Tilmann MÄRK
R e k t o r

Publication Date: 13.12.2017
Expiration Date: 30.03.2018

 Wirtschaftswissenschafterin bzw. Wirtschaftswissenschafter für die Statistiken über die Öffentlichen Finanzen
Statistik Austria

Statistik Austria sucht für den Bereich "Volkswirtschaftliche Sektorkonten und Staat" in der Direktion VOLKSWIRTSCHAFT eine(n) überdurchschnittlich ambitionierte(n) und einsatzfreudige(n)

Wirtschaftswissenschafterin bzw. Wirtschaftswissenschafter für die Statistiken über die Öffentlichen Finanzen

Aufgaben:
- Mitarbeit bei der Erstellung der Konten des Sektors Staat im Rahmen der Volkswirtschaftlichen Gesamtrechnungen (VGR/ESVG bzw. Maastricht)
- Berechnung der Staatseinnahmen und Staatsausgaben
- Berechnung von VGR-Bilanzdaten des Staates
- Recherche, Erschließung und Aufbereitung von Datenquellen, Evaluierung der Daten
- Ökonomische Analyse und Präsentation der Ergebnisse der Arbeiten
- Beantwortung von Rückfragen nationaler und internationaler Stellen bezüglich der errechneten ESVG-Statistiken
- Mitwirkung in nationalen und internationalen Fachgremien (vor allem Eurostat)

Anforderungen:
- Hochschulabschluss (Master oder vergleichbarer Abschluss) im Bereich der Wirtschaftswissenschaften
- Grundlegende Kenntnisse in Volkswirtschaftslehre (Makroökonomie)
- Einschlägige Berufserfahrung in der Analyse der Öffentlichen Finanzen
- Sehr gute EDV-Kenntnisse (insbesondere MS-Excel; Statistiksoftware wie z.B. SAS, VBA von Vorteil)
- Sehr gute Englischkenntnisse
- Analytische Fähigkeiten und Bereitschaft zur Aneignung fachspezifischen Wissens
- Eigenmotivation, Flexibilität und Teamfähigkeit

Angebot:
- Interessanter Aufgabenbereich in einer mitarbeiterorientierten Unternehmenskultur
- Pionierarbeit in der Entwicklung neuer Aufgabenfelder

Das monatliche Mindestgehalt beträgt laut KV brutto € 2.877,38. Eine Überzahlung ist gemäß Ihrer Ausbildung und Vorerfahrung möglich.

Wenn Sie die genannten Anforderungen erfüllen und Interesse an diesem Aufgabengebiet haben, senden Sie bitte Ihre aussagekräftigen Bewerbungsunterlagen mit der Angabe des ehest möglichen Eintrittstermins schriftlich oder per E-Mail an:

Bundesanstalt "Statistik Österreich"
Personalangelegenheiten
z.H. Frau Gertrude LIST
Guglgasse 13
1110 Wien
Telefon +43 (1) 711 28 / 7134
PF.Z1@statistik.gv.at

Ergänzende Fragen beantwortet Ihnen gerne:
Herr DI Walter STÜBLER +43 (1) 711 28 / 7720 bzw. walter.stuebler@statistik.gv.at

Publication Date: 11.12.2017
Expiration Date: 31.03.2018

 Jurist/in Energierecht
E-control

Jurist/in / Energierecht

Zur Ergänzung des Teams unserer Rechtsabteilung suchen wir eine/n engagierte/n Jurist/in / Energierecht.

Ihre Aufgaben:
- Verfahrensführung
- Erstellung von Bescheid- und Verordnungsentwürfen
- Erteilung von Genehmigungen für die Ausübung marktbezogener Tätigkeiten
- Betreuung unionsrechtlicher Fragestellungen
- Stellungnahmen zu Clean Energy Package ("Winterpaket")
- Mitarbeit in internationalen Arbeitsgruppen
- Teilnahme an Verhandlungen mit Marktteilnehmern
- Enge Zusammenarbeit mit anderen Fachabteilungen der E-Control
- Rechtliche Betreuung von Projekten

Anforderungen:
- Abgeschlossenes Studium der Rechtswissenschaften
- Doktorat und postgraduale Ausbildung und/oder Anwaltsprüfung von Vorteil
- Mindestens fünfjährige Berufserfahrung (Anwaltskanzlei, Privatwirtschaft, öffentliche Verwaltung, Universität)
- Sehr gute Kenntnisse im Energierecht (vorzugsweise Network Codes und Guidelines; Clean Energy Package)
- Solide Kenntnisse des öffentlichen Rechts sowie Unionsrechts
- Abgeschlossenes Gerichtspraktikum
- Interesse an wirtschaftlichen und technischen Themen
- Sehr gute Englischkenntnisse
- Organisationsstärke, Stressresistenz

Angebot:
- Vielfältige Tätigkeit in einem jungen, dynamischen Team, mit sehr viel Eigenverantwortung, offener Kommunikation, flachen Strukturen, ausgezeichneten Arbeitsbedingungen und sehr gutem Betriebsklima.

Das Jahresbruttogehalt für diese Position beträgt je nach konkreter Qualifikation und Berufserfahrung ab € 50.000,00 plus Fringe Benefits.

Wenn Sie sich angesprochen fühlen und Interesse an einer vielseitigen, verantwortungsvollen Tätigkeit haben, gerne im Team arbeiten, flexibel, loyal und ambitioniert sind, dann freuen wir uns über Ihre aussagekräftige Bewerbung. Bitte schicken Sie Ihre Unterlagen per Mail an katharina.hohlec@e-control.at

Publication Date: 27.11.2017
Expiration Date: 28.02.2018

 Ökonom/in
E-Control

Ökonom / Ökonomin

Zur Ergänzung des Teams unserer Abteilung Tarife suchen wir eine/n engagierte/n Ökonomen/Ökonomin.

Sie haben ein ausgeprägtes Interesse am Thema Energiewirtschaft und Freude an der Lösung von interdisziplinären Fragestellungen. Sie können sowohl im Team als auch eigenverantwortlich Ideen umsetzen und bringen idealerweise Prüfungs- sowie Verhandlungserfahrung mit.

Ihre Aufgaben:
- Mitarbeit an der Weiterentwicklung der Anreizregulierungssysteme für Strom- und Gasnetze
- Durchführung von Effizienzanalysen

--- Aufbereitung von Datengrundlagen
--- Berechnungen anhand parametrischer und nicht-parametrischer Modelle (DEA, SFA, MOLS, etc.)
- Unterstützung und eigenständige Abwicklung weiterführender volks- bzw. betriebswirtschaftlicher Projekte und Analysen
- Mitwirkung in europäischen Gremien der Regulierungsbehörden und Vertretung der Interessen der E-Control in europäischen Arbeitsgruppen
- Aufbereiten relevanter Informationen für diverse Berichte, Präsentationen und Statistiken

Anforderungen:
- Abgeschlossenes Studium der Volks- oder Betriebswirtschaftslehre
- Besonderes Interesse an Regulierungs-, Mikro- und Industrieökonomie
- Gute Kenntnisse aus Ökonometrie und zugehöriger Analysesoftware (zB. EVIEWS, STATA, R)
- 1-3 Jahre einschlägige Berufserfahrung, vorzugsweise an einschlägigen universitären Instituten, in der Unternehmensberatung, der Energiewirtschaft oder in einer anderen regulierten Branche
- Sehr gute EDV-Kenntnisse (vor allem MS-Excel sowie Datenbankauswertungen)
- Analytisches und konzeptionelles Denkvermögen

Angebot:
- Vielfältige Tätigkeit in einem jungen, dynamischen Team, mit viel Eigenverantwortung, offener Kommunikation, flachen Strukturen und sehr gutem Arbeitsklima.

Das Jahresbruttogehalt für diese Position beträgt je nach konkreter Qualifikation und Berufserfahrung ab € 42.000,00 plus Fringe Benefits.

Wenn Sie sich angesprochen fühlen, freuen wir uns über Ihre Bewerbung. Bitte senden Sie Ihre Unterlagen an katharina.hohlec@e-control.at

Publication Date: 27.11.2017
Expiration Date: 28.02.2018

 Praktikantinnen und Praktikanten
Hauptverband der österreichischen Sozialversicherungsträger

Im Hauptverband der österreichischen Sozialversicherungsträger sind alle Sozialversicherungsträger zur Wahrnehmung gemeinsamer Interessen und zur Koordinierung der Tätigkeiten der einzelnen Sozialversicherungsträger zusammengeschlossen. Der Hauptverband ist der Dachverband der österreichischen Sozialversicherungsträger.

Wir suchen für unsere Abteilung
Evidenzbasierte Wirtschaftliche Gesundheitsversorgung (EWG)
regelmäßig

Praktikantinnen und Praktikanten

Was wir bieten:
Die Abteilung EWG beschäftigt sich u.a. mit Versorgungsforschung und Analysen des Gesundheitssytems, mit Qualität im Gesundheitswesen und Patientensicherheit, evidenzbasierter Medizin/Health Technolgy Assessment, Bezahlungssystemen sowie mit Gesundheitsplanung und Themen rund um die Gesundheitsökonomie. Praktikanten/-innen erhalten bei uns einen guten Einblick in die Aktivitäten einer auf Medizin und Ökonomie spezialisierten Abteilung eines bundesweiten Dachverbandes. Unser Praktikant/innen sind voll in eines der beiden Teams der Abteilung integriert und arbeiten eigenverantwortlich an Projekten. Viele unserer ehemaligen Praktikanten und Praktikantinnen haben bei uns eigene Themen bearbeitet und konnten diese im Rahmen ihres Studiums als Prüfungs- oder Abschlussarbeiten verwenden. Weitere Informationen finden Sie unter www.hauptverband.at/EWG

Ein Praktikum dauert zwischen 3 - 4 Monaten. Starttermine sind flexibel. Unsere Praktikant/innen erhalten einen monatlichen Praktikumsbezug in Höhe von rund 1050 Euro.

Ihr Profil:
- Sie haben großes Interesse an gesundheitsökonomischen/gesundheitswissenschaftlichen Themen.
- Sie haben Freude an der Arbeit mit Zahlen, Daten und Statistiken.
- Zum Zeitpunkt des Praktikums sind Sie mindestens am Ende Ihres Bachelorstudiums der Wirtschaftswissenschaften oder einem Studium rund um das Thema Gesundheit (z.B. Physiotherapie, Pflegewissenschaft, Gesundheitswissenschaften, …..).
- Teamfähigkeit und Eigeninitiative.
- Sehr gute Englisch- und Deutschkenntnisse.
- Sehr gute Kenntnisse im Umgang mit MS-Office.

Wir freuen uns auf Ihre Bewerbung unter ewg@sozialversicherung.at

Publication Date: 20.11.2017
Expiration Date: 31.03.2018

 University Assistant without doctorate
Karl-Franzens-Universität Graz

With its 4.300 employees and 32,500 students, the University of Graz provides an exciting and varied work environment. Given our expertise in research and teaching, we are a central institution in Styria.

The Department of Organization and Economics of Institutions is looking for an

University Assistant without doctorate
(30 hours a week; fixed-term employment for the period of 4; position to be filled as of March 1st 2018)

Your duties:
- Research (Dissertation)
- Teaching
- Administrative tasks
- Providing assistance to students
- Doctoral thesis

Your profile:
- Completed Bachelor and Master studies in Business Administration or economics with an emphasis on quantitative methods, Business mathematics
- Excellent knowledge in industrial organization, institutional economics, game theory, Information economics
- Interest in quantitative Research methods
- Excellent English language skills
- Working knowledge in Mathematica and LaTeX
- Interest in doing high-quality research
- Ability to work in Teams, flexibility, and individual responsibility

Our offer:
We offer you a job with a lot of responsibility and variety. You can expect an enjoyable work climate, flexible work hours and numerous possibilities for further education and personal development. Take advantage of the chance to enter into a challenging work environment full of team spirit and enthusiasm for your job.

The University of Graz strives to increase the proportion of women in particular in management and faculty positions and therefore encourages qualified women to apply.

Especially with regard to academic staff, we welcome applications from persons with disabilities who meet the requirements of the advertised position.

If you are interested, please send your application, your CV and photo to:
margarethe.irrasch@uni-graz.at

Department of Organization and Economics of Institutions
Univ.-Prof. Dipl.-Ing. Dr. Michael Kopel
Universitätsstraße 15/E4, 8010 Graz, Austria
Tel.: +43 (0) 316 380-7182
E-Mail: michael.kopel@uni-graz.at
http://organisation.uni-graz.at

Publication Date: 10.11.2017
Expiration Date: 02.03.2018
 





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